Pervertere
Illustrasjonsbilde.

Pervertere

Krig er perverst stygge greier, enten det gjelder varm krig eller kulturkrig.

Av: Kjetil Tveit

Å “pervertere” stammer fra latin; “å vende om” og betyr ifølge ordboken “å gjøre pervers; å forderve eller forlede; å forvri eller fordreie.

Å pervertere fiendens ideologi, tankesett og kultur heter ifølge KGB-avhopper og journalist Juri Bezmenov “ideological subversion” (ideologisk nedbrytning).

Han reiste rundt og foreleste i USA og Canada på 80-tallet og forklarte at institusjoner, skoler, universitetene, kirken, akademia, kunst og kultur i Vesten allerede da var dypt infiltrert av fienden.

KGB var aktive under den kalde krigen med å undergrave Vestens samfunn fra innsiden ved å endre dets verdier, tro og sosiale strukturer, som ofte innebar å forvri eller fordreie de kulturelle normene og verdiene som er limet i samfunnet.

Tankevirus er som andre virus; når det først er sluppet ut av sekken formerer det seg selv. Dog gis det fart som aldri før fra diverse overbetalte NGOer, tankesmier, influensere, og antageligvis diverse agenter strategisk plassert som legger føringen for eksempelvis kulturunderholdning under åpningen av Eurovision Song Contest og nå i de olympiske sommerleker i Paris.

Hvor stammer denne krigsfilosofien fra?

Juri Bezmenov hevdet at filosofien bak ideological subversion stammer fra marxistisk-leninistisk ideologi. Han mente at Sovjetunionen og dens etterretningstjenester, som KGB, brukte denne filosofien for å undergrave vestlige samfunn.

Hva og hvordan infiltrerer man?

Ifølge Bezmenov infiltrerer man ulike samfunnssektorer, inkludert utdanning, media, underholdning og politikk. Dette gjøres ved å infiltrere og manipulere organisasjoner og institusjoner som former samfunnets tankegang og verdier, som skoler, universiteter, mediehus, kunstorganisasjoner og politiske partier. Målet er å påvirke opinionen og skape en ideologisk skjevhet som kan fremme en bestemt politisk agenda.

Ideological subversion skjer i flere trinn, hva går disse ut på?

Bezmenov beskrev “ideological subversion” som en firetrinnsprosess:

Demoralisering: En langvarig prosess (15-20 år) hvor samfunnets verdier og moral systematisk undergraves. Dette inkluderer endringer i utdanningssystemet og kulturelle normer.

Destabilisering: En kortere periode (2-5 år) hvor samfunnets økonomiske, politiske og militære strukturer svekkes.

Krise: En akutt fase hvor det skjer en drastisk endring, ofte gjennom en politisk eller økonomisk krise, som skaper kaos og desorientering. (Husk at nedstengningene av samfunnet og alt maset om unntakstilstand fra mars 2020 skal holdes hemmelig i 60 år).

Normalisering: En tilstand der en ny normal etableres med en totalitær regjering som tar kontroll.

Hva er hensikten?

Målet med “ideological subversion” er å svekke og endre måten et samfunn tenker på, slik at det blir mottakelig for en radikal endring i styresettet. Dette inkluderer å fremme sosialisme eller kommunisme, eller rett og slett skape kaos og splittelse som gjør samfunnet lettere å kontrollere eller påvirke til å akseptere det totalitære styresett.

Påvirker dette folkets evne til å bruke fornuften og tenke selvstendig?

Bezmenov hevdet at “ideological subversion” svekker folks evne til å tenke kritisk og dra logiske konklusjoner. Dette skjer fordi den systematiske eksponeringen for desinformasjon, motstridende budskap og manipulerte verdier fører til kognitiv dissonans hvor folk mister evnen til å skille mellom sannhet og løgn.

Var kunst et viktig mål ved ideological subversion?

Kunst var et viktig mål. Bezmenov mente at kunst blir brukt som et verktøy for å spre ideologiske budskap og forme samfunnets verdier og oppfatninger. Gjennom å påvirke kunst og kultur kunne man formidle ideologiske budskap på en subtil måte som påvirker publikums holdninger over tid.

Blir man et lett bytte for totalitære strømninger?

Ifølge Bezmenov blir et samfunn som har gjennomgått “ideological subversion” et lett bytte for totalitære strømninger. Dette fordi samfunnet allerede er destabilisert og demoralisert, noe som gjør det enklere for en autoritær makt å ta kontroll under påskudd av å gjenopprette orden og stabilitet.

Når jeg nå søkte på Verdens økonomiske forum (WEF) sin hjemmeside på equity (utfallslikhet) fikk jeg 24 000 treff. I samarbeid med FN og WHO ønsker disse føydalherrene å resette verden til en sosialistisk fascisme (fascisme i meningen korporatisme) de selv kaller stakeholder kapitalisme (se på deres egne nettsider).

Man må knekke egg for å lage eggerøre. Den perverterte kulturen vi ser i OL-åpningen skal fordumme, forvirre, splitte og pervertere vår evne til å skille sant fra usant, og rett fra galt, slik at vi mørnes til det sentralstyrte totalitære overvåkningssamfunnet med kadaverkontroll via digital lommebok som kan strupes “ved behov” samt digitale vaksinepass som gjerne er koblet til lommeboken.

Kan man dra paralleller mellom Bezmenovs ideological subversion og Orwells framtidsystopi “1984”?

Det er paralleller mellom Bezmenovs beskrivelser av “ideological subversion” og Orwells dystopiske visjon i “1984”.

Begge beskriver hvordan totalitære regimer bruker propaganda, desinformasjon og psykologisk manipulasjon for å kontrollere og undertrykke befolkningen.

Orwells “1984” beskriver et samfunn der tankekontroll, omskriving av historie og språkmanipulasjon er sentrale virkemidler for å opprettholde makten, noe som har likheter med Bezmenovs advarsler om hvordan samfunn undergraves ideologisk.

Psykologisk manipulasjon kan eksempelvis gjøres ved å angripe estetikken

Sannheten er kanskje det fremste målet når styresmaktene angriper folket slik som ved kulturrevolusjonen woke.

Som i Keiserens nye klær, visste man innerst inne at han ikke hadde klær på seg, men åndssnobberiet ville ikke vedkjenne seg det. I dag vet man innerst inne at en mann ikke bør delta i kvinneidrett fordi egentlig er han en mann, men dårskapet tillater ikke at man snakker sant. Da blir man stemplet som en “hater” og må kanselleres av den middelalderske og dogmatiske woke-mobben.

Totalitarismen er slik skrudd sammen at folket holder folket nede ved angiveri, frykt og skam, fordi tilstrekkelig mange er besmittet med det totalitære tankeviruset.

Det øyet oppfatter som estetisk kan være kulturelt, men en rekke estetiske utrykk går på tvers av kulturer og er universelt slik som det gylne snitt, symmetri osv.

En spenstig rumpe signaliserer biologiske disposisjoner siden den er kroppens største muskel. Den viser eksempelvis at man har store glykogenlagre som fungerer som en buffer for blodsukkeret, og betyr at man derfor ikke har metabolsk syndrom, som er grunnlaget for alle andre livstilsykdommer. Man tenker naturligvis ikke over dette når man ser en rumpe, men kroppens intuisjon vet det.

Motsatt kan vi se på bildet under, at man har pervertert kunsten og estetikken. Da mener jeg ikke en og annen kunstner som i et liberalt samfunn leker seg litt med provokative utrykk. Jeg mener frekvensen og systematikken i å dyrke det syke og det nihilistiske forfallet man ser i psykiatrien, i motsetning til før da vi dyrket helter.

Kvinnen på bildet lider av ekstrem overvekt som er en alvorlig sykdom. Transvestitter lider nok oftest av hormonforstyrrelser og er overrepresentert i psykiatrien. Ved å tvinges til å kalle det en vakker OL-åpning masseproduserer man politisk korrekte hyklere.

Undertegnede har jobbet noen år i psykiatrien. Hvis kjønnsorganene tyter ut på siden mens man befinner seg i fellesarealet, betyr dette at vedkommende lider av dyp nihilisme; at normene ikke finnes.

Pasienten som har mistet taket på virkeligheten og har utviklet psykose må inn på skjermingsavdelingen en stund. Alt flyter, og pasienten lider også av langtkommet relativisme da vedkommende ikke skiller sant versus usant og har dermed fått vrangforestillinger.

På bildet fra OL-åpningen i Paris (se bildet) kan vi se en slik pasient. Det er helt sant. Kjønnsorganene tyter ut på siden.

Det Juri Bezmenov merkelig nok ikke nevner er Frankfurterskolen som startet på 1920-tallet. Frankfurterskolens “kritisk teori” (for eksempel kritisk kjønnsteori og kritisk raseteori i dag), postmodernismen og dekonstruksjonismen har blitt til smeltedigelen woke.

Innen kulturrevolusjonen woke er nihilismen og en pervertert relativisme der man etter hvert fornekter nesten enhver objektiv sannhet helt sentralt, og er en måte å knuse eksisterende virkelighet på for å bygge opp narrativet som skal lede til “utopiet”.

For at en psykotisk pasient igjen skal få grepet på virkeligheten må man ledes bort fra den utflytende, grenseløse nihilismen, samt den sannhetsfornektende relativismen, ved bruk av “miljøterapi”.

Kjernen i miljøterapi

Struktur, rutiner og grenser er helt sentralt i miljøterapi og man skaper en forutsigbar hverdag med faste rutiner og aktiviteter. Dette hjelper pasientene med å føle seg trygge og stabiliserer tilstanden ved å gi dem en klar forståelse av kontraster i livet som dag versus natt, uke versus helg, privatsfære versus offentlig og hva som forventes.

Eksempel er å dusje på samme tidspunkt, ta på seg anstendige fine klær som gir en følelse av at man tar vare på seg selv, at man fortjener respekt, og at man faktisk blir litt mer respektert av andre. Man spiser på forutsigbare tidspunkt, går tur til faste tider osv.

På samfunnsnivå blir daglige rutiner til tradisjoner rotfestet i kulturen og religionskulturen; samfunnets lim og jording. Slik kan man unngå å falle ned i den samfunns-psykotiske totalitarismen.

På bildet kan du se at man har pervertert bildet av Den siste nattverd med Jesus og disiplene. Dette er dekonstruksjonismen og de militante angrepene på sivilisasjonen i praksis.

Julefeiringen, påsken, akkumulert visdom gjennom generasjoner fra bibelvers, gresk filosofi, stoismen og opplysningstiden er limet, kulturen, den felles forståelsen og moralen som muliggjorde vestlige demokratier i flere hundre år.

Igjen… Den liberale kunstneriske friheten til kunstnerne må selvsagt bestå, og de fleste er vel imot blasfemilover. Igjen snakker jeg om frekvensen, bombardementet og det målrettede angrepet på vår kulturarv der Eurovision Song Contest “tilfeldigvis” viser sataniske symboler, mens OL-åpningen perverterer Den siste nattverd.

Dette er ikke slumpetreff. Både Staling og Lenin drev intens kristenforfølgelse og teppebombet eksisterende kultur også på andre måter for å bygge totalitarismen opp fra asken.

Kriser

Vi så hvor lett det var å snu samfunnet til et nesten totalitært regime allerede ved koronanarrativet i 2020. Det tredje stadiet som Bezmenov kaller “krise”. Angiverne og formyndermenneskene dukket opp fra ingenting som fluene rundt en lort, og folket takket og bukket for åpenbare absurditeter.

Det grønne skiftet er “miljøkrise-narrativet” som vi vet vil skape “sultkrise” fordi man struper energi – og energi er mat, gjerne i “samarbeid” med fugleinfluensa-narrativet som muliggjør masseslakt av fe og høns som vil gi proteinkrise på grunn av mangel på egg melk, ost, kylling og kjøtt generelt. Hungersnød har alltid vært en favoritt ved innføring av planøkonomi.

Diverse flykningkriser har man jobbet beinhardt med å få i stand i årevis, og vi vil naturligvis få opptøyer når neste finanskrise avslører at det ikke finnes trygdepenger til hverken de som var der fra før, eller nykomlingene. Opptøyene vil være kjærkomne fordi de vil legalisere mer autoritære tiltak som skal forhindre “hat”.

Diplomati har blitt et av de mange tabuene i totalitarismens frykt, skam og kanselleringssamfunn, med snart resultatet tredje verdenskrig som nok også er en favoritt i føydalherrenes “krise-genese”.

Jo lenger kulturrevolusjonen woke har fått bryte ned samfunnet, limet og virkelighetsforståelsen, jo mer “psykotiske” vil vi være i hver av disse krisene. Da vil vi bukke, skrape og takke for totalitarismens psykopatiske, orwellianske dystopi.

Så nå vet du hvorfor de pompøse, påkostede og mektige åpningsseremoniene i Eurovision Song Contest, åpningen av De Olympiske Sommerleker i Paris, samt den totalitære kulturrevolusjonen woke ikke på noe som helst vis er velment fra tegnebrettet.

Det er tredje verdenskrig vi ser. Bezmenovs fjerde steg, “normalisering”, er tiden når folket er ferdig mørnet for totalitær aksept og har blitt enige om at vi trenger en handlekraftig FN-ledet fascist-sosialistisk verdensorden som kan håndtere alle “krisene”.

Det er tiden når læresetningene George Orwell skrev om, krig er fred, frihet er slaveri, uvitenhet er styrke har fratatt oss siste rest av fornuft. Når du ser på bildet under kan du tilføye “vakkert er stygt”.

Den siste der er bankers fordi den tvinger intellektet og integriteten din i knestående, som selvsagt er meningen.

Hvis du sier at det er stygt, vil psykopatene si at du er slem med de sårbare minoritetene som vi bør inkludere. Hvis du sier det er vakkert er du en hykler.

Vanlige folk har empati, vett og forstand, og er glad i folk slik som de er. Noen er vakrere enn andre, og noen er vakrest inni. Man er glad i de mangfoldige mennesker slik som de er. Og selvsagt også de som er syke. De trenger gjerne litt ekstra oppmuntring, men ikke å reise rundt på utstilling i godhetsposørenes ærend.

Det vi ser her er pervertering av å hylle heltene, sunnheten og estetikken, til å snu det hele på hodet til å hylle og dyrke det syke. Resultatet – ved siden av at man tvinges til å lyve for seg selv og andre, og å bli en politisk korrekt hykler – er at man kappes om offerrollen der man før kappet om helterollen.

Et hyklerisk offersamfunn som lever i skrekk for hverandre og som ikke vet forskjell på sant og usant, rett eller galt er klare til slakt av fienden; globalistene.

Krig er perverst stygge greier, enten det gjelder varm krig eller kulturkrig.

Loading

Siste fra Blog

Denne websiden bruker informasjonskapsler til funksjonalitet. Ved å gå videre aksepterer du bruken av disse.