Den anstendig kledde barnehagelæreren Nasra lærer norske småjenter om at de for all del ikke må friste norske menn med sin hårpryd. I andre satireartikler har Uten Filter brukt kunstig intelligens for å illustrere poeng, men her overgår virkeligheten fantasien. Foto: Akademiker Ragnhild Laird Iversen.
Den anstendig kledde barnehagelæreren Nasra lærer norske småjenter om at de for all del ikke må friste norske menn med sin hårpryd. I andre satireartikler har Uten Filter brukt kunstig intelligens for å illustrere poeng, men her overgår virkeligheten fantasien. Foto: Akademiker Ragnhild Laird Iversen.

Den islamske barnehagen

En «fagartikkel» fra Akademia om hvordan vi kan få mer islam til norske barn.

Dette er en satirisk artikkel. Les Kristians forfatterprofil med alle hans artikler.

Mens norske barnehager fortsatt sliter med å lære ungene å knyte skolissene sine, har akademia kommet med en ny, genial løsning: Mer islam!

Førsteamanuensis Ragnhild Laird Iversen ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN) har skrevet en «fagartikkel» som får selv de mest ihuga islamofilene til å rødme av begeistring.

I artikkelen Slik kan du jobbe med islam i barnehagen, publisert på Utdanningsnytt – som ikke er en tilfeldig publikasjon, men det offisielle organet for Utdanningsforbundet – legger hun frem en visjon som får Uten Filter til å juble: La oss gjøre barnehagene til islamske læresteder der norske barn kan innordne seg sharia fra de er tre år gamle!

Laird Iversens visjon: Sharia for smårollingene

Laird Iversen, som forsker på barns navigering av religion i barnehagen, har tydeligvis funnet sin sanne lidenskap: å lære norske barn om islam på en måte som får selv de mest konservative imamene til å nikke anerkjennende. Hun skriver:

Barnehagen er en arena der barn møter mangfold, og det er viktig å gi dem positive erfaringer med islam tidlig.»

Javel, så det er derfor vi har så mange barnehager som feirer eid med større entusiasme enn de feirer 17. mai? Laird Iversen fortsetter:

Gjennom lek og samtaler kan barna få en forståelse av islamsk kultur, som å lære om hijab eller prøve halal-mat.»

Hvorfor stoppe der, Ragnhild? Hvorfor ikke innføre obligatorisk bønnetid fem ganger om dagen, med små, søte bønnematter til alle ungene?

I artikkelen hennes møter vi barnehagelæreren Nasra, som stolt viser frem hvordan hun lærer jentene å dekke til håret sitt.

«Det handler om å vise respekt for islamsk kultur,» sier Nasra ifølge Laird Iversen.

Uten Filter applauderer! Hvorfor skal norske jenter få lov til å friste menn med sin «hårpryd» når de kan lære å underkaste seg allerede i barnehagen? Dette er jo selve definisjonen på «inkludering» – å lære norske barn å innordne seg islam så tidlig som mulig.

Hjernevasking av toåringer – etter alle kunstens regler

Laird Iversen går langt i å vise hvordan toåringer kan hjernevaskes til å omfavne islam med åpne armer. Hun beskriver en scene der studentene hennes formidler islam til de små:

Det var tydelig at toåringene opplevde formidlingen som spennende, og de utforsket rekvisittene med hele seg. Mens noen ble sittende lenge i sanden, var edderkoppen mest populær hos andre. Et av barna utbrøt ‘mamma!’ og kastet seg over et bilde av en kvinne i hijab og fargela entusiastisk på arket.»

Uten Filter er rystet – eller kanskje imponert? Her hjernevaskes toåringer etter alle kunstens regler! Hvem trenger eventyr om Ole Brumm når man kan få smårollingene til å rope «mamma!» til en kvinne i hijab og tegne som om det var selve profeten som sto foran dem?

Og det stopper ikke der. Laird Iversen forteller stolt hvordan studentene hennes introduserte islam med «arabisk skrift, bønnetepper, dadler, misbaha (bønnekjeder) og hijab for å vise frem religionsspesifikke elementer ved islam».

For en pedagogisk triumf! Hvorfor nøye seg med å lære barna å telle til ti når de kan lære å telle bønnekjeder i stedet? Og dadler som mellommåltid – det er jo mye mer «inkluderende» enn en kjedelig brødskive med brunost. Dette er barnehagepedagogikk på sitt mest progressive – neste steg må vel være å lære ungene å resitere Koranen før de kan si «pappa»?

USN: Mangfoldets høyborg – med unntak av sunn fornuft

Laird Iversen er ansatt ved Institutt for kultur, religion og samfunnsfag ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN), et sted som virkelig har alt – fra islamofile pedagoger til Norges aller beste statsvitenskapelige realistiske forsker, Dr. Glenn Diesen.

Diesen er en mann som Uten Filter har skrevet mye om, hvor han analyserer geopolitiske realiteter og NATOs svik i Ukraina med sylskarp presisjon.

I motsatt ende av skalaen har vi Laird Iversen som synes å ha viet livet sitt til å gjøre barnehagene til en rekrutteringsarena for islamsk kultur. USN er tydeligvis et mangfoldig sted – her finner du både de som kjemper for sannhet og de som kjemper for å få treåringer til å si «Allahu Akbar» før de har lært alfabetet.

Laird Iversens islamofile historie

Ragnhild Laird Iversen har lenge vært en forkjemper for å tvinge mangfold ned i halsen på norske barn. På nettstedet sitt religionsundervisning.no skriver hun stolt om sin interesse for «religion og livssyn i utdanningsløpet i norsk skole og barnehage». Men det er tydelig at islam har en spesiell plass i hjertet hennes.

KRLEpodden er Laird Iversen en hyppig gjest hvor hun blant annet presenterer sin doktorgrad Entusiasme og ubehag: Barns navigering av religion i barnehagen. Kritiske stemmer vil sikkert hevde at offentlig finansiering av denne type forsking er tøv, men da er det viktig å huske på viktigheten av akademisk indoktrinering for at nordmenn skal tenke riktig.

Ære til den som æres bør. Siden Ragnhild Laird Iversen har bidratt med så mye fantastisk akademisk og islamsk indoktrinering, spesielt til de minste, er det bare rett og rimelig at hun får sitt bilde publisert på Uten Filter. Foto fra hennes nettside religionsundervisning.no.

Islam, en ufarlig religion

Laird Iversen er også opptatt av å ufarliggjøre islam for de små. Det ville vært alt for mye å forklare barna om Muhammed og islams voldelige historie om hvordan han med sverd tvang til vantro til å tro på islam.

Vi må beskytte våre barn og hele samfunnet mot den forderdelige virkeligheten. Vi er ikke klare til å ta inn over oss realiteten om islams imperiebygging i vestlige land med demografi som våpen, og da er det særdeles upassende å skrive om hvordan kristne diskrimineres og drepes i islamske kulturer. Laird Iversen skriver:

Studentene var dessuten opptatt av å vise frem religionen på en hverdagslig og ufarliggjørende måte.

Selvfølgelig er islam noe som er hverdagslig og ufarlig, noe som alle nordmenn burde forstå – også lesere av Uten Filter som er kritiske til islam! De som er kritiske til islam må forstå at islam er den progressive fremtiden.

Hvorfor bekymre seg for sharia når det kan være en del av hverdagen i barnehagen, akkurat som å spise dadler og leke med bønnetepper? Dette er jo inkludering på sitt beste, ifølge akademias lyseste hoder.

Mer innvandring – for barnas skyld!

Laird Iversen er tydelig på at norske barn har mye å lære av islam, men Uten Filter mener hun ikke går langt nok. Hvis vi virkelig skal gi barna «positive erfaringer med islam», som hun skriver, må vi sørge for at de får nok muslimer å øve seg på!

Derfor foreslår vi: La oss tidoble innvandringen fra islamske land! Jo flere som kommer, jo raskere kan norske barn lære å innordne seg islamske skikker og tro. Hvorfor skal vi nøye oss med å lære om hijab i barnehagen når vi kan innføre sharia som pensum i førskolen?

Dette er jo akkurat det islamofile akademia drømmer om, som vi avslørte i vår artikkel om Ekjøps bønnerom-eufori. Der tok vi Ekjøp og deres akademiske støttespillere med buksene nede på knærne da de innførte bønnerom for å «fremme mangfold».

Laird Iversen er tydeligvis en del av samme gjeng – de som mener at det norske samfunnet må vike for islam for å vise hvor «inkluderende» vi er.

Konklusjon: En fremtid med islamske barnehager

Ragnhild Laird Iversen har vist vei: Norske barnehager må bli islamske læresteder der ungene kan lære alt fra bønnetider til hvordan de unngår å friste menn med håret sitt.

Med hennes velsignelse kan vi endelig kvitte oss med sånne utdaterte tradisjoner som 17. mai-tog og julefeiring – det er jo bare ekskluderende for dem som ikke feirer det!

La oss i stedet innføre obligatorisk ramadan for alle treåringer og sørge for at barnehagelærerne får opplæring i sharia-pedagogikk.

Takk, Ragnhild, for at du viser oss veien til et mer «mangfoldig» Norge – et Norge der islam får styre barnehagene, og der nordmenn endelig kan lære å bøye seg for det som virkelig teller: akademias islamofile drømmer.

Les også Ferdinand Wyllers barnehageartikkel på Uten Filter om hvordan onkel Donald ordner opp i den europeiske barnehagen.

Siste fra Blog

Denne websiden bruker informasjonskapsler til funksjonalitet. Ved å gå videre aksepterer du bruken av disse.  

Ikke glem

Et symbolsk motiv som illustrerer maktdynamikk i hierarkier, både blant primater og i akademiske settinger. Illustrasjon med KI, ChatGPT/ Dall-E.

Sjimpansemennesker

Om makt-dynamikk i menneske-hierarkier – også på universitetene.
Islamifisering: KFC fjerner bacon fra menyen i Canada - tilpasser seg muslimske krav

Islamifisering: KFC fjerner bacon fra menyen i Canada — tilpasser seg muslimske krav

KFC i Ontario har nå tilpasset sine menyer til å