1881 anklages for nytt salgsjuks
Illustrasjonsbilde.

1881 anklages for nytt salgsjuks

Til tross for løfter om å rydde opp i uetiske salgsmetoder, har 1881 igjen fått kritikk for tvilsomme salgspraksiser

I kjølvannet av en nylig intern opprydning i Digitale Medier 1881, som eier og driver nettkatalogen 1881.no, har det igjen oppstått anklager om uærlige salgsmetoder. Sjefredaktør René Svendsen i Fredriksstad Blad rapporterte å ha blitt kontaktet av en selger fra 1881 som forsøkte å framstille en ny annonse som en videreføring av en eksisterende avtale. Samtalen vekket mistanker, da Svendsen husket at han selv avsluttet avisen sin avtale med selskapet for flere år siden. Dette melder E24.

I september i år sendte 1881 ut en intern melding for å adressere uetisk atferd blant selgerne, og selskapets salgsdirektør understreket viktigheten av ærlighet. Selskapets retningslinjer ble skjerpet, og et e-læringsprogram ble pålagt selgerne for å forhindre at de benytter metoder som «løgn, bedrag og svindel».

Les mer: Advarer om ny svindelbølge

Administrerende direktør Asgeir Ohr har uttalt til E24 at selskapet nå håndterer klager på en mer grundig måte, og at enhver klage blir undersøkt «case for case». Videre understreker han at selgere som ikke følger retningslinjene får advarsler, og gjentatte brudd kan føre til oppsigelse.

Til tross for tiltakene, erkjenner Ohr at det fortsatt er utfordringer med etterlevelse. Eier Christen Sveaas har også uttrykt skuffelse over at problemene vedvarer. Han har tidligere uttalt at selskapet vil intensivere kontrollen med salgsteamet og forsterke ledelsen for å gjenopprette tillit hos kundene.

Loading

Denne websiden bruker informasjonskapsler til funksjonalitet. Ved å gå videre aksepterer du bruken av disse.